Pancakes cu cartofi, sos de smântânǎ şi somon afumat


Stǎteam şi mǎ gândeam eu într-o zi la omuleţul care-mi ştie toate dramele şi bucuriile şi cu care locuiesc de, iatǎ, aproape un an de zile. Şi-mi dǎdeam seama cǎ multe s-or fi schimbat în alimentaţia lui de atunci, mai ales în ceea ce priveşte prǎjelile şi în speţǎ, cartofii prǎjiţi. Nu cred sǎ-i pese foarte mult de aspectul ǎsta, dar eu m-am gândit aşa mult la chestia asta cǎ mai îmi venea sǎ alung gândul cǎ eu urǎsc tot ce e prǎjit, mai puţin oul, deşi şi ǎla destul de rar, şi sǎ îi fac ceva. Orice, da’ sǎ fie prǎjit. :)) 

Şi tot atunci mi-am adus aminte cǎ vǎzusem nu-ştiu-unde şi nu-ştiu-când-şi-cum o reţetǎ pentru Hannukah, latkes, adicǎ un fel de pancakes cu cartofi. Şi cum nu mǎ dau în lǎturi când vine vorba de mâncǎruri super calorioase, deşi poate ar trebui, m-am apucat şi am fǎcut asta. 

Pentru pancakes: Am curǎţat şi spǎlat 1 kilogram de cartofi pe care i-am dat pe rǎzǎtoarea micǎ şi apoi i-am scurs de apǎ în pumni. Mǎ rog, el a fǎcut asta :). Se lasǎ deoparte vreo 5 minute şi se scurg din nou. 

Se taie cât se poate de mǎrunt 2 legǎturi de ceapǎ verde; eu am folosit mai mult partea albǎ. Se amestecǎ cu cartofii, se adaugǎ un ou bǎtut şi vreo 50 de grame de fǎinǎ şi se asezoneazǎ cu sare şi piper. 


Din aceastǎ compoziţie se formeazǎ turtiţe în mânǎ şi se pun în ulei încins şi se preseazǎ bine cu coada unei linguri. Dacǎ sunt prea groase, pancakes-urile nu se vor pǎtrunde cum trebuie. Se prǎjesc pe ambele pǎrţi pânǎ devin aurii şi crocante. Din compoziţia asta mi-au ieşit vreo 12 pancakes.

Dupǎ ce le-am scos pe toate din tigaie, le-am aşezat pe un prosop de bucǎtǎrie ca uleiul în exces sǎ fie absorbit. Le-am lǎsat sǎ se rǎcoreascǎ bine.


Ȋn acest timp, am fǎcut un sos simplu, din 200 de grame de smântânǎ, câteva fire de mǎrar şi sare şi piper. Prefer sosul acesta dar fǎcut cu iaurt grecesc, e parcǎ mult mai gustos şi, evident, şi mai puţin calorios. De data asta, frigiderul meu mi-a oferit doar smântâna. 

Am tǎiat în bucǎţi mai mici cam 100 de grame de somon afumat pe care le-am aşezat pe câte un pancake rǎcit şi deasupra am pus sosul de smântânǎ. A fost o masǎ sǎţioasǎ şi destul de grea pentru un om care nu are parte de prǎjeli prea des, dar mi-a plǎcut.

Bon app’!   

Etichete: ,