Gazpacho cu ardei copt


Ȋn zilele cǎlduroase, ies din casǎ la amiazǎ şi asud prin ceainǎrii sau restaurante sau rǎmân în lumina frumoasǎ din casa mea, la rǎcoare, unde fado-ul Marizei, Toate bufniţele lui Filip Florian şi ceaiul de busuioc se completeazǎ ca prin minune. Citesc despre saudade şi mi-e dor de sentimentul ǎsta, aflu lucruri noi despre flappers şi The Roaring 20s şi îmi zboarǎ gândurile la Ivy League şi cât de mult mi-ar plǎcea, zic eu, la Yale. 

Pe de altǎ parte, încerc sǎ nu scap niciuna din fericirile prezentului: Luc şi tachinǎrile lui, un caiet frumos primit în dar, serile de boardgames, foamea mea de cuvinte în românǎ, emoţia începerii unui curs. Trǎiesc, mǎ topesc de cǎldurǎ şi fericire, râd, plâng, sunt leneşǎ, am poftǎ sǎ învǎţ sǎ înot (ah, eu, eternul student!), mǎ hotǎrǎsc şi mǎ rǎzgândesc de mii de ori într-o singurǎ zi. 

Gǎtesc? So und so. Fac salate, împrietenesc legume trase la tigaie cu sos de roşii, mǎmǎligǎ cu brânzǎ şi condimente, pleurotus cu sos din trei brânze diferite. Nu mi-a fost poftǎ de nimic pânǎ când am vǎzut combinaţia asta pe wine and knives. Şi am vrut-o. 

Gazpacho am mai fǎcut, dar nu cu ardei copt. 

Am tǎiat coaja de la 5 roşii, cu grijǎ ca sǎ nu iau prea mult din pulpǎ. Se pot opǎri ca sǎ iasǎ totul ca la carte, eu eram mistuitǎ de pofte şi am zis cǎ merge mai repede “la rece”. Le-am tǎiat în bucǎţi mai mici şi le-am pus în blender. 

Tot acolo am pus şi doi cǎţei de usturoi, un castravete decojit, 4 ardei copţi (din borcan de la Mega am avut eu, pe care i-am trecut puţin prin apǎ rece în prealabil), 1 ceapǎ roşie curǎţatǎ şi o gǎlgǎiturǎ de ulei de mǎsline extra-virgin. Se potriveşte de apǎ, eu am pus cam un pahar, şi se mixeazǎ bine. Se adaugǎ sare şi piper dupǎ gust. 

Se lasǎ la rece minim o orǎ sau dacǎ sunteţi nerǎbdǎtori, se pot pune câteva cubuleţe de gheaţǎ peste supǎ şi se serveşte imediat. Cu pâine cu seminţe. E delicioasǎ!

Si pentru cǎ e potrivitǎ pentru Dulce Românie, o trimit neîntârziat şi Dianei

Bon app’! 

Etichete: